Zaloguj się

Czy leasing się opłaca?

< Blog

Czy leasing się opłaca?

Autor

Jakub Kirzyński

Data

Kategoria

Ogólne

2

 min czytania

Zasady leasingu

„Im wyższa wpłata wstępna, krótszy okres, niższy wykup, tym suma opłat też jest niższa” 

Wspominam o tym, ponieważ bardzo często muszę wklejać ten tekst w odpowiedziach dotyczących zasad leasingu. Wiadomo, że szukamy oszczędności, a często większość przedstawianych ofert wydaje się po prostu drogich. Wiemy też, że rząd wrzucając nas na minę w postaci nowego ładu, a wcześniej limitu rozliczeń do 150 tysięcy spowodował, że będziemy próbować „oszukiwać” nieco system i tym samym weryfikować oferty leasingowe i ich całkowity koszt. Co za tym idzie najczęściej wybieraną opcją jest leasing z wysokim wykupem, ale jednocześnie wtedy pojawiają się sumy opłat nawet na poziomach 140%. Wtedy pada właśnie pytanie: „co zrobić, aby ta suma była bardziej w graniach 115-120%, aniżeli 140%”. 

Odpowiadam pierwszym akapitem.

Ewentualnie, żeby zdjąć sobie ten temat z głowy można wybrać opcję wynajmu długoterminowego, przy którym często nie mamy informacji o wartości wykupu i nie mamy tematu do poruszania. Jest wpłata wstępna, jest rata. Dodatkowo ewentualnie co zawiera oferta (serwis, ubezpieczenie, opony, auto zastępcze) i tyle.

Dlatego też dla równowagi dodaję taką oto wycenę wynajmu, o której mówiłem już jakiś czas temu, ale non stop było coś „pilniejszego”.

BMW X1 18i sDrive

Poprzedni model liczył się bardzo dobrze. Sprzedawał również. Aktualnie jest to zupełnie świeży egzemplarz, a wygląd zwłaszcza wewnątrz jest totalnie inny, ciekawszy. Samochody produkują się dość sprawnie, dlatego polecam konstruować swoje własne specyfikacje i puszczać je do produkcji.

Raty skonstruowaliśmy na różne sposoby, ale przy wszystkich mamy pakiet usług powiązany z serwisem i ubezpieczeniem.

Na stronie widnieją dwie wyceny - wyglądać to może następująco:

Wersja bez M Sport przy 0 i 10% wpłacie:
Raty: 2052 zł netto oraz 1612 zł netto miesięcznie

Wersja z M Sport przy 0 i 10% wpłacie:
Raty: 2307 zł netto oraz 1867 zł netto miesięcznie

Główne założenia oferty:

  • 36 miesięcy
  • 10 000 km rocznie
  • serwis w cenie
  • ubezpieczenie w cenie
  • auto zastępcze w cenie

W obu przypadkach dodanie opon do zestawu kosztuje 100 zł netto miesięcznie.

Dodatkowe 5000 km = ~80 zł netto miesięcznie.

Audi A3 30 TFSI 

PS jakby ktoś chciał to mamy Audi A3 30 TFSI w manualnej skrzyni biegów za 1390 zł netto miesięcznie z serwisem przy 0% wpłacie wstępnej i na 2 lata

Najlepsze oferty na modele w wariancie

znajdziesz w Fleet Agencysprawdź naszą ofertę!

*zdjęcie poglądowe